23 Ekim 2013 Çarşamba

TAMİRCİLERİ MUTSUZ ETMENİN YOLLARI

Hiçbir mekanik araç sebepsiz yere arıza çıkarıp bozulmaz. Arızaların sebebi insanlardır. Motosikletlerimizin arızalarına da biz sebep oluruz. Fabrikadan bozuk gelen bir motosiklet bile fabrikadaki insan yüzünden bozuktur. Peki motosikletimizi uzun yıllar sağlam ve güvenli bir şekilde aynı durumda korumak için üstümüze düşenler nedir?

Tamirciler aynı sorunlarla çok sık karşılaştıkları için, bizim için çok büyük görünen sorunlar onlar için artık olağan olmuştur. Bir nevi meslek hastalığı olan 'Olağanlaşma' durumu yüzünden, tamircinin gözünden kaçabilen durumlar, bizim gözümüze fazlasıyla batabilir. Bu durum diğer meslekler içinde aynıdır; örneğin bir doktor için çok sıradan gelen bir hastalık bizim için çok büyük bir durumdur. Bu duruma günlük hayatta çok sık rastlarız. Peki bu durumda motosiklet sahibi olarak üstümüze düşen sorumluluklar nelerdir?

Motosiklet sahipleri olarak bir çok masraf çıkartacak sorunu, olmadan önce önlememiz mümkündür. Tamircilere sorulduğunda en çok karşılaştıkları arızalar ve bunları önlemenin yolları nelerdir diye bir liste yapıldığında, karşımıza çıkan 5 tane önemli konu bulunmaktadır:

1. Bakım Zamanlarını Geçirmek
Diske sürten fren balatası, delik, tıkalı hava filtresi, katranlaşmış motor yağı... tamircinizin yüzünü güldüren arızalar. Hepsi de zamanında yapılan bakımlarla önlenebilir ve cebinizden çıkan parayı koruyabilir. Motosiklet sahibi olmak demek sadece gaz açmak demek değildir. Aynı zamanda birazcık da tamirci olmak demektir. Motosikletinizin nelere ihtiyacı olduğunu iyi bilmek gerekir. Kullanma kılavuzu okumayı sevmeyen bir millet olmamızın cezasını, tamircilere fazlasıyla para bayılarak öderiz. Motosikletinizin bakım aralıklarını ve değişmesi gereken sarf malzemeleri mutlaka öğrenin ve bunları zamanında değiştirin. Motosiklet bakımını zamanında yapmak hem motosikletinizin ömrünü uzatır hem de maliyetinizi azaltır.


2. Düşük Lastik Basıncı
Düşük lastik basıncı her zaman büyük bir sorundur. Lastiklerinizi yeterince şişirmezseniz, lastiğin tutunması azalır, yönlendirme yani gidonu çevirme sertleşir ve motosikleti döndürmeniz zorlaşır. yön veremediğiniz bir motosiklet bütün sorunların başıdır. Lastik hava basınçlarınızı haftalık olarak, lastikleriniz soğuk iken kontrol edin.




3. Düzenli Fren Kontrolü
Bir çift motosiklet balatasının fiyatı ortalama olarak 50-100 tl arasındadır. Bitmiş bir balata diskinizi çizer ve derin oluklar oluşturarak diskinizin performansını düşürür ve güvenlik açısından çok büyük bir sorun ortaya çıkar. Diskinizi değiştirmek isterseniz ise balata fiyatının çok çok üstünde fiyatlar ödemek zorunda kalırsınız. Fren balatalarınız bitmeye yakın metal yüzeyi ortaya çıkar ve diskin metal yüzeyiyle sürtününce kulak gıcırdatan bir ses çıkarır; işte balatalarınızı değiştirme vakti gelmiş demektir.

4. Genel İnceleme
Uzun bir seyahate çıkmadan önce mutlaka motosikletinizi detaylı olarak kontrol edin ve bu kontrol işini bir düzene koyun. Çok büyük bakım masrafları çıkartacak işleri bu şekilde önleyebilirsiniz. Öncelikle motordan akan bir sıvı olup olmadığına bakın. Farlar, sinyaller, zincir, amortisör kontrolleri, yola çıkmadan önce yapmanız gereken temel kontrollerdir. Herkes motosikletinin çok güzel görünmesini ister ama fark etmeden güvenlik konusunu da arka plana iter.

5. Park Etme-Saklama
Uzun süreli veya kısa süreli motosikletinizi bir yerde bırakacaksanız, geri döndüğünüzde motosikletinizi bıraktığınız gibi bulacağınızdan emin olun. birkaç hafta yada birkaç ay bir yerde kalacaksa motosikletinizi varsa orta sehpaya alın, aküsünü sökün, benzin deponuzu boşaltın ve üstünü mutlaka örtün. Uzun süre kullanılmamış bir motosiklet, kullanılan bir motosikletten daha fazla masraf çıkartabilir. Kısa süreli ya da günübirlik park ederken motosikletinizin devrilmemiş yada yerinin değiştirilmemiş olmasını istiyorsanız, düz, mümkünse kapalı, güvenli bir yere üstünü örterek park edin.

https://www.facebook.com/kask.sinegi
"Motosiklet Sürücüsü Yalnızdır." isimli yazım için tıklayın.

6 yorum:

  1. Çok doğru. Elbette bilinçli olarak hem muhafaza edebilmek hem de emniyetle sürüş için bunlar gereklidir. Şarttır. Çok güzel bir yazı olmuş. Faydalı olacağı kesin. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değerlendirmeniz için teşekkürler hocam.

      Sil
  2. Blogunuz muhteşem! Motosiklet bilginiz çok büyük!

    Lütfen fotoğraflarınızı bizim onlıne diskine de yükleyin! Kullanıcım böyle güzel fotoğrafları ile khakkındaki yorumları görmek isterier!

    Bu ana kadar bir ayda 45 bin kişi sayfamıza giriyor. Bu trafiği kendşnşz için kullanın blogunuz daha popüler olsun diye.

    İlk ücretsiz disk sizin için! Bugün deneyiniz!

    mehmet.kaya@kutucugum.com

    YanıtlaSil
  3. Ahaa bi şey unuttum. Sitemiz bu www.kutucugum.com

    YanıtlaSil
  4. Türkiye'nin en kapsamlı motosiklet mağazası olan İstanbul’da biri avrupa diğeri ise anadolu yakasında olmak üzere iki adet şubesi bulunan motorsiklet ürünleri mağazasıdır. Ve sizlere online satış hizmeti de sunmaktadır. Motor kullanıcılarının ve motor severlerin ortak adresi olan www.motoplus.com.tr ‘de motorunuza uygun her türlü aksesuar ve malzemelerinizi kolaylıkla bulabilir ve kısa sürede elinize ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Motorunuzun markası ne olursa olsun motora ait, kasklar, eldivenler, motosiktet, montu, motorsiklet pantolonu, Giyim bakım ürünleri, kilitleri, zincir, lastik, branda çantaları, teknik aksesuarları Çantaları vs. motora ait ne varsa her şeyi MotoPlus’ta bulabilirsiniz. Artık motorunuzun ve sizin hiçbir eksiği kalmayacak.

    http://www.motoplus.com.tr/

    YanıtlaSil

  5. Motosiklet
    çok güzel bisikletler ilginç ve güzel de

    YanıtlaSil