29 Ekim 2013 Salı

KTM 390 DUKE ABS 2013 YIL SONU GÜNCELLEMESİ - TÜRKİYE NAKED PİYASASINA BİR BAKIŞ

2013 Ocak ayında Ktm Duke 390 için yazdığım inceleme için Tıklayın

2013 yılının Ekim ayının sonlarına yaklaşırken Ktm Duke 390 ABS bekleyenler için neler oldu neler bitti bir özet geçelim.


Duke 390 geldi gelmesine ama nasıl geldi. Fiyat 7000€. Yani bugünün euro kuruyla 19.134 TL. Peki ocak ayındaki beklentimiz neydi ? 13.000-14.000 TL arasındaydı. Vergisiydi şuyudu buyudu kur farkıydı desek, yine olsun  olsun 15-16.000 TL olsun dedik. Ama ola ola 19.000 TL oldu. Neden böyle oldu kimse anlamadı tabi. Kimse euronun bu kadar fırlayacağını bilmiyordu. Spormoto da bir ayar çekmeden bu fiyattan piyasaya koyunca birçok bekleyenini üzdü maalesef.


Şahsen bu durum karşısında çok sinirliyim. Ama kime sinirleneceğimi tam olarak kestiremedim. Ama ortada hakketen can sıkan bir durum var yani. İlla ülke mi değiştirelim yani nedir bu ezikliğin sebebi, neden makul fiyatlardan araç kullanamıyoruz, bizim de hakkımız değil mi böyle motosikletleri sürmek. Şimdi parası olan illaki gider alır, üçe beşe bakmaz eyvallah onlara bir sözümüz yok. Kimisi derki işte marka değeri car curt, herkes binemez tabi ki falan filan. Konu kimler alır kimler alamaz değil. Konu şu; ben eğer ki başka bir ülkede yaşasaydım çok rahat bir şekilde alacağım motosikleti, sırf bir sınır çizgisinin öbür tarafında doğdum diye alamıyorsam ya da daha fazla para veriyorsam, bu benim kanıma dokunuyor arkadaş. Bu can sıkıntısıyla başka markalarda alternatif arama, teselli bulma işinden de doğal olarak soğuyor insan. Motosikletten soğutuyorlar adamı.

Neler olabilirdi başka: Spormoto bu büyük fark karşısında kendince bir şeyler yapmaya çalışabilir miydi bilmiyorum? Atıyorum fiyatı düşüremezsin tamam bari yanında aksesuar ver, eğitim ver, ne bilim kask,çanta,mont bir şey ver bir kampanya yap, bir şeyler yap yani, bir çaba bir şey görelim. Demek ki çok ta umurlarında değil. Alan alır diye düşünüyorlar demek ki. Ama şundan eminim, 13-16.000 TL fiyat aralığında çıkmasını bekleyenlerin %60-%70'i bu fiyattan almaktan vazgeçtiler, ben de dahil. Kendileri bilirler, belki de yapabilecekleri bir şey yoktur çokta yüklenmeyelim adamlara; ama kızgınız bir kere yapabilecek bir şey yok.






Kızgınız Barkın Reis. Gittin inceledin, anlattın, emek verdin, bizleri heveslendirdin, ama olmadı. Ne yapalım kısmet değilmiş. Güzel motosiklete binmek, kaliteli mal kullanmak bize göre değilmiş. Şahsen kendim için konuşuyorum, Ktm motosikletlerine karşı bir ön yargım vardı. Çoğunlukla arazi motosikletleri üretmesi, aşırı arıza verdiği duyumları falan filan, öyle bir bakış açım vardı. Ama son zamanlarda sokak motosikletlerine, özellikle naked tarzında motosikletler yapmasıyla dikkatimizi çekmişti. Duke 125, Duke 200 ile bizleri iyicene heveslendirmişti. Fiyatları yine pahalıydı diğer sınıflardaki alternatiflerine göre ama kalitesini de belli ediyordu. Ayrıca sayfa sayfa aksesuar katalogları, kendine göre kişiselleştirebilme, uygun fiyatlı orjinal aksesuarları ile iyicene bizleri gaza getirdi Ktm. Ama bu sefer güldürmedi.

İnternette şöyle muhabbetler başladı şimdiden: Bunu alacağıma şunu alırım, üstüne şu kadar daha koy bunu al...falan filan. Zaten şu muhabbetlere bayılan bir millet olduğumuzdan daha önce bahsetmiştim. (Motosiklet Sürücüsü Yalnızdır)
Şimdi gerçekten bu paraya başka neler alabiliriz ona bir bakalım:) 

Bu karşılaştırma şu şekilde olacak: Türkiyede satılan,2013 model, 250-900cc arası, 'naked' yani çıplak ve 19.000TL'ye yakın motosikletler neler? İkinci el ve diğer tarz motosikletlere hiç girmeyeceğim, üstüne şu kadar daha koya koya BMW K1600GT' ye kadar yolu var o yüzden bu aralıkta kesiyorum.

1-Honda CBF600 S ABS - 20.600  TL

Honda naked sınıfına koymuş ama öndeki camıyla ne kadar naked tartışılır. 599cc, 4 silindir, 220 kg. sahibinden.com: 2 ilan 18.600-20.250 TL



 


2-Honda NC 700SA 20.850  TL

670cc, çift silindir, 215kg.
sahibinden.com: 15 ilan 16.500-20.850 TL arası.



 

3-Yamaha MT-09 24.000 TL
 Yamaha'nın yeni motosikleti, 850cc, 3 silindir, 188kg




 
4-Yamaha FZ8-N 23.400 TL

779cc, 4 silindir, 215kg




 


5-Yamaha XJ6N 19.200 - ABS-21.200 TL

600cc, 4 silindir, 205kg/210kg ABS
sahibinden.com: 9 ilan, 15.500-19.200 TL arası.

 



6-Suzuki GW250 İNAZUMA 11.000 TL

248cc, çift silindir, 183kg.
sahibinden.com: 27 ilan, 9.650-11.500 TL arası (sıfırından pahalı ikinci el var :S Tükiye işte)




 

7-Suzuki GLADIUS SFV 650 ABS  23.530
645cc, çift silindir,  205kg
sahibinden.com: 2 ilan, 19.000 TL






 
8-Kawasaki ER-6n 8000€(21.868TL) 
ABS-8700€(23.781TL)
649cc, çift silindir, 204kg/206kg ABS
sahibinden.com: 5 ilan, 18.000-19.000 TL arası





9-BMW F800R 39.508 YUHTL ( BU KONUYA HİÇ GİRMEYELİM ZATEN)



Araştırınca 'NAKED' sınıfının ülkemizde ne kadar fakir olduğunu bir kez daha gördüm.İkinci el fiyatlarına hiç girmemeyi düşünüyordum ancak dayanamayıp yine de baktım. Araştıran, merak eden arkadaşlara yardımcı olalım. İkinci el fiyatlarına sahibinden.com sitesinden, naked sınıfı, 2012-2013 modelleri arama kıstası olacak şekilde bakılmıştır.

ktm 690 duke, suzuki gsr 750, kawasaki z800, Ducati Monster fiyatları yüzünden hiç bakmadım isteyen araştırabilir.

Gelelim şimdi sonuca; madde madde anlatmaya çalışacağım, işin rengi sanki biraz değişiyor. :)

Araştırmacı Gazeteci Mode: ON













1- Sıfır fiyatı Ktm den ucuz bir tek Suzuki GW 250 İnazuma var(11.000TL). Tekrar hatırlatayım: 2013 Model "NAKED" sınıfı. cbr 250, ninja 300 o yüzden yok.

2- Alternatiflerin çoğu 4 ya da2 silindir. Yeni Yamaha MT-9 üç silindir.

3- Ktm den başka "tek silindir" naked motosiklet "Yok."

4- Ktm 375cc, en yakın inazuma 250cc,üstü honda cbf 599cc sonra yamaha xj6n 600cc. Bu demek oluyor ki çok yalnız bir aralıkta duruyor.

5- Fiyatı olabileceği aralığın en üstünde.19.000 TL'ye alınabilecek sıfır bir başka motosiklet bir tek Yamaha XJ6N(19.200 TL ABS-YOK) var.

6- Bire bir karşılaştırma yapılabilinecek bir model yok. O yüzden fiyatı da karşılaştırılamıyor.

7- KTM, 375cc, Tek silindir, 139kg. 125 duke, 200 duke ile aynı şasiyi kullanıyor.

8- En yakın İnazuma 183kg; Ktm 139kg !!!

9- Kilo yüzünden bayanlar için en uygunu olabilir.

10- Tek silindir olması yüzünden, titreşim konusu var.

11- Tek silindirin Yakıt Avantajı var.

12- Kişiden kişiye değişen "Şekil" konusu var, bence hepsinden daha sert bir duruşu var ama turuncu renk yüzünden biraz daha sevimli, kanı sıcak, 'şeklini beğendim aldım' cılara.

13- Kullanmadığım için, kullanım rahatlığı ve zevki konusunda yorum yapmıyorum. Kullanıp karşılaştırma yapabileceklerden, yorumlarını bekleriz.

14- İkinci eli şuan yok, olsa bile sıfırından çok farkının olacağını zannetmiyorum.(Türkiye Motosiklet Piyasası Çakalları ve Kullanılmış Malı Sıfırından Pahalı Satanları Koruma Ve Yaşatma Dernekleri sağ olsun.)

15- En yakın muadili Türkiye'de artık üretilmeyen tek silindir Honda CBF 250 ya da Yamaha YBR 250 var.

16- Türkiye'de naked motosikletlerde 11.000TL ile 20.000 TL arasında bir boşluk varmış onu görmüş olduk; Ktm de bu aralığın ortasına değil de, en üstüne oturmuş onu anladık.


Şimdi baktım da sanki biraz fazla kızmışım kendi kendime :) Adamların emsali yok. Hakkıdır yani bu fiyata satması.(Bak bak 2 dakikada,neyse...) Şaka maka derken durum bu dostlar. 2014 yılı neler getirecek göreceğiz. Markaların yeni modelleri ne olacak, ne bitecek buradan yazmaya çalışacağım. Honda'nın 500lük'lerini merakla bekliyoruz bakalım. Şu cc boşluğunun doldurulması lazım.

Son sözler: Ktm' ye yine uzaktan bakmaya devam, karşılaştırılan modeller 2013 Türkiye naked sınıfı motosikletlerdir, bu yazıyı gece 02:00 sabah 07:30 arasında yazdığım için, unuttuğum ya da gözümden kaçan bir model var ise, hatırlatırsanız onu da eklerim, şimdiden kusura bakmayın.

Bir sonraki yazımı Suzuki GW250 İnazuma için yazabilirim, belli olmaz ;)


O zamana kadar dostum Serhat Küçükler'in Blogunu takip etmenizi tavsiye ederim: Motosikletli Yaşam




https://www.facebook.com/kask.sinegi

Sevgiler,Saygılar...

8 yorum:

  1. abi kasmayın kendinizi 250L alın üstüyle düğün dernek yaparsınız

    YanıtlaSil
  2. Şu motoru hakketten bekledim. Hadi dedim en kötümser 15 bin olur ama 19 bin küsür nedir abi ? Bize böyle "Size anca dandirikten çin malı pet şişeden yapılma motosikletler yaraşır. Gidin onlara binin" diyorlarmış gibime geliyor.

    Bu memlekette bir şey yapılmaz ya! Vallahi bıktım artık.

    Not: Bu arada o listeye SYM Wolf 250 yi de ekleyebilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet syw wolf 250'i de varmış, ama belli başlı markalar içinde karşılaştırma yapmak istedim, yoksa kanunisiydi, çiniydi kafalar çok karışıyor. hatırlattığınız için teşekkürler, ilgilenen arkadaşlar bunu da göz önüne alır sayenizde.

      Sil
  3. Konu her ne kadar naked olsa da ben bu fiyatlara hiç birini önermem çünkü enduro tercih sebebimdir.

    YanıtlaSil
  4. benim gözümde naked ; 4 silindirli, racing den bozma makinedir

    YanıtlaSil
  5. Mukemmel bir aciklama olmus
    www.tavsiyesikayet.com

    YanıtlaSil

  6. Motosiklet
    çok güzel bisikletler ilginç ve güzel de

    YanıtlaSil
  7. BMW F800R 39 508 YUHTL (THIS SUBJECT Let's not ALREADY)
    inquiring 'NAKED' how much of the class in our country I saw once again that it was poor. I was thinking of never entering the basic hand prices, but I still could not stand it. Let's help the investigating, curious friends. Sahibinden.com is not responsible for the information provided by this site and its operators. ktm 690 duke, suzuki gsr 750, kawasaki z800, Ducati Monster prices. Now let's face it; I will try to describe matter matter, the color of the work is changing a bit. :)

    YanıtlaSil